Medlem

På Hallstavik GK värnar vi både om våra gäster och medlemmar. Oavsett om du är nyinflyttad eller “gammal” Rospigg, om du spelar mycket eller lite, har vi ett medlemskap som passar dig.

Här nedan hittar ni, som vill bli eller är medlemmar hos oss, all den information ni behöver!

Om du vill bli medlem hos oss, maila följande till info@hallstavikgk.se

Golf ID, Namn, Mailadress, Telefon nr och Önskat medlemskap

Ansök om Medlemskap här

Medlemskapstyper 2024

Medlemskap Senior GK Plus ingår I korthet Kostnad /år Aktie behövs
Fullvärdigt Diamant X Obegränsat spel, kryddat med det lilla extra 9000:- X
Fullvärdigt medlemskap X Obegränsat spel 6.375:- X
Medlemskap 18-hålsbanan Obegränsat spel på vår anläggning 5500:- X
Prova på-medlemskap* Obegränsat spel under året 4000:-
Gröntkort kurs 2200 kr plus medlemskap 700kr* Efter utbildning fritt spel på Hallstavik GK* 2900:-
Greenfee-medlemskap

GKPlus klippet

Betalar reducerad greenfee

Totalt 5 rundor på valfri GKPlus bana

1200:-

Junior-medlemskap
Ungdomsmedlemskap 22 – 25 år 3.100
Juniormedlemskap X 19 – 21 år 2.600
Yngre junior medlemskap X 16 – 18 år 2.100
Yngre junior medlemskap X 11 – 15 år 1.600
Knatte medlemskap Upp till 10 år 600
Greenfee 2024 Se prislista under “Greenfee”
Aktie
Aktieköp Gäller alla NYA fullvärdiga medlemmar. Kostnad 400:-
Delbetalning av årsavgift Via MoreGolf Mastercard, länk för ansökan:golf.se/moregolf
Års/medlemsavgift
Aktiva Är en del av totala avgiften 700
Passiva Betalar endast detta 500

Allmänt

För samtliga medlemsformer gäller att man blir medlem i Hallstavik GK samt ansluten till Svenska Golfförbundet (SGF), erhåller tidningen Golfa, får Golf ID och kan spela mot greenfee på alla banor i Sverige och utomlands.

För medlemsformen ”Fullvärdig medlem” gäller att man genom köp skall inneha en spelrätt i form av en aktie i Häverödalens Fastighets AB.

När ”GKplus” ingår äger man rätt till fritt spel på de banor som ingår i GKplus-samarbetet.

Fullvärdig Diamant

Som fullvärdig Diamant får du fullvärdigt medlemskap inklusive GK Plus. Du får också medlemskapet lite trimmat

10% i shopen(Går ej att kombinera med andra rabatter), Rangekort laddat med 700:-, Fria hyrvagnar, 100:- rabatt vid hyra av golfbil.

Fullvärdig medlem – spel utan begränsningar, ditt bästa val.

Som fullvärdig medlem får man fritt spel på Hallstavik GK under ett helt år utan några begränsningar.

Som junior och senior (från året efter man fyllt 25 år) får man dessutom den unika möjligheten att spela fritt på f n ytterligare nio banor genom GKplus-samarbetet. Gäller vardagar och efter kl. 13:00 lördag, söndag och helgdag.

Medlemskap 18-Hålsbanan ej GK Plus

Det här medlemskapet är för dig som känner att du mestadels av tiden kommer att spela på vår fina anläggning. Dom gångerna du vill spela andra banor erlägger du full greenfee.

*Gröntkort utbildning.
Medlemsformen för Dig som vill börja spela golf. Efter avslutad Grönt kort kurs får Du spela fritt på Hallstavik GK under resten av säsongen. Du kan också, mot greenfee, spela på de flesta andra banor.

*Prova på årsmedlemskap
Spela en hel säsong på Hallstavik GK för ett subventionerat pris. Gäller endast säsongen 2024 för de som blir nya medlemmar i klubben under säsongen 2024. Gäller även de som tog Grönt kort under säsongen 2023.

Greenfee-medlemskap
Ger Dig ett aktivt medlemskap i Hallstavik GK och anslutning till SGF. Du får bl.a. ett Golf ID och kan spela mot greenfee på vår klubb och andra klubbar. Medlemskapet berättigar till 150:- rabatt, per gång, på ordinarie greenfee vid spel på Hallstaviks GK.

Klippkort
Är Du redan medlem i en annan golfklubb så kan Du köpa ett klippkort för 10 st 18- hålsronder på Hallstavik GK under ett kalenderår. Kostnaden är 4.500:- och kortet gäller på vardagar.

GKPlus Klippet
Du får ett medlemsskap i Hallstavik GK samt ett klippkort med fem ronder som Du kan använda på GKplus banorna.  Du kan även spela mot ordinarie greenfee på landets alla klubbar.

Kom ihåg att du varken är försäkrad eller kan spela på någon golfbana, varken i Sverige eller utomlands, utan att din betalning registrerats i GIT, vilket sker så fort din betalning kommit klubben tillhanda. Finns alltså all anledning att komma ihåg att betala i rätt tid.

GK-Plus

Ditt fullvärdiga medlemskap ger fritt spel på ytterligare 9 golfanläggningar!
Inget annat medlemskap inom golfen ger så mycket för pengarna som ett fullvärdigt medlemskap i en av de 10 samarbetsklubbarna.
Du spelar fritt 1 maj – 31 oktober

Vardagar alla tider

Lördagar, söndagar och helgdagar från kl 13:00.

Du spelar gratis bland våra samarbetsklubbar 10 gånger/klubb. Fritt på din hemmabana såklart.

En fantastisk upplevelse för dig som är passionerad golfspelare!
Vid tävling på annan GKplusanläggning än hemmaklubb skall tävlingsgreenfee alltid erläggas undantaget GKplus Tour.
För aktuell tävlingsgreenfee kontakta respektive golfklubb.

Läs mer på GK-Plus hemsida här!

Golfamore

Bäste medlem!

Med Golfamore får du mer Golf för pengarna. Över 1200 banor är anslutna i Europa och på dessa får du som kortinnehavaren 50% rabatt på ordinarie greenfee.
Här hittar du de golfbanor där du kan spela: https://www.golfamore.com/sv/golfbanor/

Köp 1st Golfamore 2024 för 595 kronor.

Du stödjer klubben genom att beställa Golfhäftet direkt av oss!

Köper du Golfhäftet inkl. PLUS så får du möjlighet att spela hur mycket du vill till 50% rabatt på de banor som erbjuder PLUS tider. Tiderna då PLUS gäller, publiceras på https://www.golfhaftet.com/sv/plus/tider/ eller i Golfhäftets App. Golfhäftet PLUS köper du till för 199 kronor.Du beställer via oss på HGK genom att:
– Besöka eller ringa oss i klubbhuset på tel. 0175-22420 (observera rådande öppettider)
– Kontakta oss via mail: info@hallstavikgk.se

Vision & Värdegrund

Här har vi tillsammans i styrelsen arbetat fram en vision och värdegrunder att stå och arbeta för

Hallstavik Gk Värdgrund