Träna med vår PRO

Träna

Hos oss på Hallstavik GK finns många möjligheter att träna upp dina förmågor, vare sig det är på egen hand eller med vår PRO och golfinstruktör Jimmy Wallmo. Om du är ny till golfen finns det ingen bättre klubb att starta din resa på än hos oss.

Läs mer under rubrikerna som följer!

Priser för Golflektioner 2024

Priser på Golflektioner under 2023

25 min                                295:-
55 min                                475:-
55 min  2/pers                 495:-

85 min                                675:-
85 min 2/pers                  695:-

Paketpris för att bygga kortsiktigt eller långsiktigt för hela säsongen. Till exempel boka vår, sommar, höst för att hålla ihop svingen och vi jobbar tillsammans för en långsiktig lösning. Eller så kör vi en intensiv träning för att skräddarsy det du som individ önskar.

3 x 25 min                          745:-
5 x 25 min                          1125:-
10 x 25 min                        1995:-

3 x 55 min                          1275:-
5 x 55 min                          1975:-
10 x 55 min                        3550:-

Grupplektion med olika teman, t.ex. närspel, bunkerslag m.m. Max 8st per grupplektion.
150:-/gång, 60 min

Tänk på att förbereda er inför varje lektion för att vi ska tillsammans ska nå dina mål. Berätta gärna vid bokningen vad du vill ha ut av lektionen eller när vi träffas.

• Vad vill du utveckla
  • Vad vill du förbättra
  • Vad vill du uppnå nu och efter lektionen/lektionerna

Jag kan inte utlova garantier att på en lektion har vi löst alla problem och du slår 70m längre och spikrakt, men jag kan lova att vi tillsammans ska hjälpas åt att utveckla din golf så att den blir så bra som möjligt och det blir roligt att spela golf både på kort och lång sikt.

Bokningar görs till klubben på tel. 0175-22420 eller till Jimmy på tel. 070-795 66 76.

Nybörjare

Golf är en fantastisk idrott där du får uppleva natur, gemenskap och spelglädje. I golf kan alla spela och tävla med alla tack vare handicapsystemet.

För att börja spela golf på alla Sveriges banor behöver du ha ett Golf-ID och få ett Grönt Kort. Ditt Golf-ID gör det möjligt att bli medlem på en klubb och boka starttider på olika banor.

Det Gröna Kortet är ditt bevis på att du vet hur man spelar golf på ett säkert sätt och att du kan ta dig runt på en bana med en tillräcklig spelstandard. När du tar Grönt Kort går du både igenom teorin och tränar på spelet.

Hallstaviks GK erbjuder flera kurstillfällen där du får lära dig att spela golf tillsammans med vår Pro Jimmy Wallmo. Där går ni praktiskt igenom hur spelet går till. Sedan behöver du även gå en teoretisk utbildning för att lära dig golfens alla regler. Detta gör du via en kostnadsfri web-utbildning på Svenska Golfförbundets hemsida golf.se, sök på “börja spela golf”. När du registrerar dig på golf.se får du även ditt Golf-ID.

När du går en nybörjarkurs (grönt kortkurs) hos oss får du ett års medlemskap på köpet. Året efter du har tagit ditt gröna kort kan du bli “prova på medlem” om du inte vill bli fullvärdig medlem redan då.

Se kursdatum och priser under “Grönt Kort – Utbildningstillfällen”

Följande ingår:

4 kurstillfällen där ni tränar praktiskt på att spela golf
Utbildningsmedlemskap under året som du har kvar
Lån av utrustning under kursens gång.

Efter kurstillfällena måste du gå några rundor tillsammans med en markör (en golfspelare med golf-ID) som hjälper dig att räkna dina slag. Har du klarat av att gå rundan på dina givna antal slag (lika många som om du skulle ha 54 i hcp) så har du klarat Grönt Kort, och golfklubben kan hjälpa dig att godkänna kortet.

Vi svarar gärna på frågor om nybörjarkurser eller annan golfträning.

Intresseanmälan görs till reception på telefon 0175-22420 eller epost info@hallstavikgk.se

Grönt Kort - Utbildningstillfällen

Grönt Kort för golfen. Ta chansen att börja spela.

Max 10 personer per kurs. Så fort en kurs blir full startar en ny. Vid stort intresse så kommer det Köras parallella kurser Vid dessa datum med skillnaden att man kör onsdag /fredag på vardagar. Obs att kan man inte på veckodagarna så styr vi upp det ändå.
Utrustning:
Under kursen har du möjlighet att låna klubbor om du saknar det. Har du egna använder du dom. Bollar på rangen ingår i priset.
Teori och teoriprov
Under kursen går vi golfens regler. Självstudier och teoriprov kommer du att göra på min golf men i det stora hela ska vi gå igenom grunderna under kursen.

• 2900:- För kurs och spel på banan 2024. Erbjudande gäller till sommaren.
    Nybörjarutbildning för dig som vill börja spela golf!

Kursdatum kommer inom kort

För anmälan kontakta info@hallstavikgk.se Telefon 0175-22420 alt direkt till Pro Jimmy Wallmo på telefon 070-7956676 ..Finns det andra önskemål om datum och tider så tveka inte att höra av er.
Med vänliga Hälsningar Hallstavik GK

För företag

Har du ett företag som vill ta ner personalen eller kunder att få prova golf med instruktör så lämnas offert för varje tillfälle. Vi skräddarsyr koncepten efter era önskemål.

Kontakta golfinstruktör Jimmy Wallmo på 070-795 66 76  eller receptionen på tel. 0175-22420.