Jan Jönzén

Till minne av Jan Jönzén

Vi har nåtts av ett meddelande att vår mångårige medlem, tillika styrelsemedlem, igår drabbats av hjärtstillestånd och avlidit.

Janne var vår stabila punkt i styrelsen, alltid med väl underbyggda synpunkter, med glimten i ögat. Han var i grunden advokat och har därför skött alla juridiska spörsmål på olika nivåer i styrelsen. Han var även den som alltid skrev protokollen och såg till att allt gick korrekt till och blev väl dokumenterat. Även ekonomiska spörsmål hanterades på bästa sätt av Janne, som föredrog att diskret stötta klubben utan stora åthävor.

Janne hade precis återhämtat sig från en canceroperation och börjat gå upp i vikt igen och få tillbaka det goda humöret. Och plötsligt händer detta.

Hallstaviks GK och styrelsen kommer att sakna Janne på många sätt och våra tankar går till hans hustru Eva och de tre barnen i denna svåra stund.

Janne blev 79 år

Hallstaviks GK